Jak korzystać z reklamy wysyłkowej?

Mimo rozwoju nowych technologii i coraz większej popularności poczty elektronicznej, w dalszym ciągu dużym zainteresowaniem cieszy się tradycyjna reklama wysyłkowa. Polega ona na wysyłaniu pocztą broszur oraz katalogów (jak i innych materiałów reklamowych), które trafiają pod wskazany adres. Reklama wysyłkowa w obecnych czasach stanowi bardzo ważną część marketingu bezpośredniego, zaś dobrze zaplanowana może przynieść firmie wiele istotnych korzyści.
Reklama wysyłkowa dobrze sprawdza się wtedy, gdy nadawca reklamy wie, do kogo chce ją skierować. Precyzyjne określenie odbiorców takiej reklamy staje się tu zatem jednym z podstawowych czynników, mogących w znacznym stopniu przyczynić się do jej sukcesu. Dowiedz się jak skutecznie korzystać z reklamy wysyłkowej.

Reklama wysyłkowa musi trafiać w target

Do podstawowych zalet tej formy reklamy można zaliczyć przede wszystkim to, że trafia ona do starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Jak potwierdzają badania, zakupy dokonywane w taki sposób cieszą się dużą popularnością wśród klientów, zaś szczególnie atrakcyjne są one dla osób aktywnych zawodowo, które nie mają zbyt wiele czasu na szukanie ciekawych produktów w sklepach.

Reklama wysyłkowa jest droższa

Do słabych stron reklamy wysyłkowej zalicza się natomiast spore koszty związane z drukiem broszur oraz katalogów, do czego dochodzą jeszcze koszty wysyłki tych materiałów do potencjalnych klientów. Należy pamiętać, że taka inwestycja może, ale nie musi, się zwrócić. Innym minusem związanym z tą formą reklamy jest spora liczba firm, które rozsyłają broszury do klientów. Sprawia to, że „zaśmiecone” przesyłkami reklamowymi skrzynki pocztowe zamiast intrygować, drażnią odbiorców. W efekcie większość takich przesyłek trafia na śmieci.

Jak korzystać z reklamy wysyłkowej?

Podstawowym krokiem do przeprowadzenia skutecznej reklamy wysyłkowej jest sporządzenie dobrej listy wysyłkowej. Lista taka może uwzględniać tylko aktualnych klientów firmy, może być również rozszerzona o listę potencjalnych klientów, czyli osób, których styl życia lub działalność zawodowa jest zgodna z oferowanym im produktem.
Reklama wysyłkowa wymaga od nadawcy spełnianie kilku podstawowych warunków. To przede wszystkim estetyka wysyłanych materiałów. Ważny jest tekst reklamowy, który znajduje się w takiej przesyłce. Należy w nim podkreślić korzyści wynikające z dokonania danego zakupu oraz skutecznie zachęcić do skorzystania z danej oferty. W tekście reklamowym należy unikać zbyt skomplikowanego, trudnego języka. Im bardziej przystępny jest tekst reklamy, tym większa staje się jego skuteczność.